GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Król Ubu”, czyli operowy palimpsest (5)
Strona 8 z 14
Z kolei bitwie narodów towarzyszyło opuszczenie obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej „stanowiąc oczywiste odniesienie do cudu nad Wisłą w roku 1920”. Do kręgu stereotypowych wyobrażeń Zachodu na temat Rosjan odwoływały się ich sceniczne wizerunki, a co za tym idzie car wyłaniał się z puszki z czerwonym kawiorem z napisem „made in CCCP”, a głowy bojarów zwieńczone zostały samowarami.
Bardziej celna była plastyczna charakterystyka Polaków z ich popędem do samounicestwienia i podejmowanych pod jego wpływem straceńczych szarż, co znalazło dowcipny wyraz w pistoletach, przytwierdzonych wylotami luf do ich skroni. W przeważającej jednak mierze przedstawienie epatowało obsceniczną i skatologiczną dosłownością i dosadnością. Na przykład w scenie uczty odruchy defekacyjne bezpośrednio wiązały się z jej głównym daniem. W tytułowej roli wystąpił wybitny odtwórca muzyki współczesnej, angielski tenor Robert Tear. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |