GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGenderowy i narodowy dyskurs w biografii Salomei Kruszelnickiej
Strona 23 z 29
Była zaręczona z klerykiem Zenonem Hutkowskim. Czekała ją więc fascynująca kariera popadii na jakiejś galicyjskiej wsi. Ale nie to najbardziej przerażało Salomeę. Hutkowskiemu bardzo nie podobało się, że przyszła żona dużo śpiewa, gra i ciągle mówi o muzyce. „Jak wyjdzie pani za mąż, to gospodyni nie będzie miała czasu tyle śpiewać” – powiedział Salomei.
Rozmowy o Bachu, Beethovenie i Szopenie podsumowywał słowami: „Ja lubię nie Szopena, lecz szopę”, a poza tym oświadczył, że woli cyrk niż muzykę czy operę. Do rozmowy z rodzicami i zerwania zaręczyn zachęcił przyszłą śpiewaczkę brat Anton. We Lwowie Kruszelnicka spotykała się z Teofilem Okunewskim. Autorki piszą o ich „nieuregulowanych stosunkach” i że „w tym czasie uważał się za jej narzeczonego”.
W Trieście poznała nietuzinkowego człowieka Josyfa Biłynskiego. Był on aptekarzem egipskiego kedywa z Kairu. Pochodził z Tarnopolszczyzny. Zapragnął ożenić się z Rusinką, ale żadna nie chciała wychodzić za mąż za egzotycznego narzeczonego. Poradzono mu, by pojechał właśnie do Triestu, gdzie przebywały wówczas siostry Kruszelnickie i zalecał się do Ołeny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |