GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGenderowy i narodowy dyskurs w biografii Salomei Kruszelnickiej
Strona 25 z 29
Korespondent „Kuriera Warszawskiego” odwiedził Rostkowską w przytułku i zwrócił się z apelem, by publiczność przypomniała sobie wileńską Halkę i sprawiła, by w miejscu, w którym przebywa, mogła mieć chociaż oddzielny pokój. Kruszelnicka, która grała wtedy Halkę w Warszawie, wzruszyła się losem Rostkowskiej.
Odwiedziła ją, zaprosiła do teatru, posadziła w loży, a po spektaklu wręczyła bukiet kwiatów. Ale czy wręczając kwiaty pierwszej odtwórczyni Halki, miała świadomość, że taki los może spotkać ją samą? Że jest to więcej niż prawdopodobne? Był rok 1900. Nikt jeszcze nie przewidywał dwóch wojen światowych, które zmienią relacje społeczne. Jako samotna artystka także mogła trafić na starość do przytułku i dożyć swych dni w zapomnieniu . Salomea Kruszelnicka wyszła za mąż w roku 1910 w Buenos Aires za włoskiego adwokata, swego asystenta Cezarego Riccioniego. Miała 38 lat, czyli sporo jak na tamte czasy. Małżeństwo z Riccionim w żaden sposób nie kolidowało z jej karierą sceniczną. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |