opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




11 sierpień 2022       


Wydarzenia

  • La Fenice 613-37.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

42 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Trylogia" Sławomira Pietrasa

Wezwany w tej sprawie do Poznania odbyłem najpierw długą i szczerą rozmowę z Conradem, potem z Katarzyną Pajową (Wydział Kultury Urzędu Miasta) i Andrzejem Wituskim (v-ce prezydentem, a następnie wybitnym prezydentem Poznania), po czym zgodziłem się natychmiast zostać zastępcą Conrada i rozpocząć organizację nieistniejącego jeszcze Teatru. Pozostawiłem Wrocław, moją ukochaną Barbarę Kostrzewską, z którą prowadziłem wówczas Operetkę Dolnośląską, a przede wszystkim moją baletową matkę – Teresę Kujawę – którą kilka lat wcześniej namówiłem na porzucenie Poznania, objęcie stanowiska choreografa baletu Opery Wrocławskiej, z którym odnosiła właśnie wspaniałe sukcesy Rzeźbami mistrza Piotra, Spartakusem Wieczorem hiszpańskim.

 

Straszny dwor 18-223,276

 

Władze poznańskie postawiły przede mną zadanie zarazem proste, ambitne i trudne. Conrad Drzewiecki niech się zajmuje wyłącznie strona twórczą, repertuarem, poziomem artystycznym i szkoleniem baletowej kadry. Ty zaś – Pietras – masz zorganizować całą resztę i kierować codziennym rytmem pracy tej tańczącej firmy. Zacząłem od tworzenia działu technicznego na którego szefa powołaliśmy razem z Conradem dyplomanta Politechniki Wrocławskiej, który pisząc pracę magisterską z teatralnych urządzeń scenicznych odbywał właśnie staż w Operze we Wrocławiu. Nazywał się Piotr Voelkel. Już wtedy w swej dziedzinie nie był mniej utalentowany od czołowych gwiazd baletu. Po sześciu latach niezwykle owocnej wspólnej pracy zakończonej konfliktem z Conradem Drzewieckim rozeszliśmy się, każdy w swoją stronę. Piotr początkowo założył skromną firmę produkująca drewniane zabawki. Stopniowo rozwijał siebie i swoją działalność, a dziś stanowi niedościgniony wzór przedsiębiorczości, rozważnego rozmachu, niepodważalnej kompetencji i kryształowej uczciwości w mega interesach. Mnie po latach kierowania codziennością Polskiego Teatru Tańca pozostało doświadczenie we współpracy z tak trudnym partnerem jak Conrad Drzewiecki, praktyczne poznanie skomplikowanego mechanizmu międzynarodowego impresariatu, organizowanie tourneé krajowych i zagranicznych, panowanie nad dyscypliną i zespołowymi emocjami niełatwych na co dzień artystów baletu, kontakty z wieloma polskimi i cudzoziemskimi wybitnymi osobistościami tej dziedziny sztuki oraz wniknięcie w specyficzne cechy mentalności psychiki i wrażliwości ludzi tańca. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART