opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




11 sierpień 2022       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

64 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Trylogia" Sławomira Pietrasa

Płochliwie stroniąc od dawnego teatralnego towarzystwa, zatrzymana na korytarzu przez kogoś z baletu usłyszała: Skoro już jesteś, to odwiedź Pietrasa. – Po co, odrzekła zakłopotana. Przecież on mnie już na pewno nie pamięta… Gdy się wkrótce, ale za późno o tym dowiedziałem, szepnąłem tylko: Mój Boże!... Moje zainteresowanie sztuką baletową było wystarczająco wczesne, abym obejrzał na scenie i poznał dawne spektakle Stanisława Miszczyka (Jezioro łabędzie, Pan Twardowski, Bursztynowa panna, Mazepa), Feliksa Parnella (Fontanna Bachczysaraju, Świtezianka, Parady), Jerzego Kaplińskiego (Coppelia, Zielony kogut, Romeo i Julia –  z muzyką Czajkowskiego), Eugeniusza Paplińskiego (Syrena, Wesele w Ojcowie, Harnasie), Mikołaja Kopińskiego (Pan Twardowski, Szeherezada, Kopciuszek, Sprytni studenci) i Zygmunta Patkowskiego (Raymonda, Paw i dziewczyna)

 

Jezioro labędzie 548-145

 

Aby nie zanudzać czytelnika tytułami wyznam tylko, że na moich oczach przesunął się niemal cały dorobek choreograficzny twórców polskiego baletu drugiej połowy ubiegłego stulecia: Jerzego Gogoła, Witolda Borkowskiego, Janiny Jarzynówny-Sobczak, Conrada Drzewieckiego, Witolda Grucy, Henryka Tomaszewskiego, Zygmunta Patkowskiego, Zbigniewa Koryckiego i Rajmunda Sobiesiaka. Równolegle do moich studiów prawniczych na UAM w Poznaniu rozwijała się śmiała, nowatorska, nawiązująca do światowych trendów i własnych bogatych doświadczeń wykonawczych oraz wiedzy zdobytej w Paryżu i Nowym Jorku, twórczość choreograficzna Conrada Drzewieckiego. Umożliwił mu to Robert Satanowski, nadzwyczaj utalentowany koncepcyjnie i imponująco sprawny organizacyjnie dyrektor Opery Poznańskiej. Środowisko studenckie wyszło temu naprzeciw zakładając w jesieni 1963 roku. Towarzystwo Przyjaciół Opery, które w krótkim czasie wydało w swym środowisku ponad tysiąc legitymacji członkowskich. W comiesięcznych wieczorach klubowych gromadziliśmy studentów Uniwersytetu, Akademii Medycznej, Wyższej Szkoły Rolniczej, Akademii Ekonomicznej, Politechniki i Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego. Wszystko to odbywało się w nieistniejących już i zapomnianych, a modnych wówczas klubach studenckich Od Nowa, Nurt, Pod Maskami, Eskulap, Cicibór, Aspirynka, Agora, Dziupla, Pegazik i Bratniak. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART