opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




11 sierpień 2022       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

64 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Trylogia" Sławomira Pietrasa

Spędzając czas na kolejnych spektaklach baletowych w Operze Poznańskiej analizowaliśmy ich wykonanie, zamysł  twórczy, techniki tańca, indywidualności wykonawcze, a przede wszystkim istotę sztuki choreograficznej Conrada, po obejrzeniu kolejnych premier La Valle, Historia żołnierza, Błękitna rapsodia, Esik w Ostendzie, Soire de Gala, Improwizacje do Szekspira, Tempus Jazz 67, Adagio na smyczki i organy, Ognisty ptak, Pawana na śmierć Infantki, Divertimento, Cudowny mandaryn, Sonata na dwa fortepiany i perkusję, Adagietto i Les Biches.W spotkaniach tych uczestniczyli zwykle soliści baletu, dyrygenci, scenografowie, rzadziej Conrad Drzewiecki – twórca tajemniczy, którego pojawienie się  publicznie graniczyło z sensacją.

 

Sylfidy 96-252

 

Za to z sezonu na sezon środowisko studenckie coraz bardziej zaprzyjaźniało się z najmłodszą generacją artystów poznańskiego baletu: Romą Juszkat, Przemysławem Śliwą, Ewą Pawlak, Juliuszem Stańdą, Marią Offierską, Jackiem Soleckim, Anną Staszak, Emilem Wesołowskim, Lucyną Sosnowską, Wiesławem Kościelakiem i Franciszkiem Knapikiem. Z tego grona Przemysław Śliwa wyłonił grupę baletową, dla której stworzył swe pierwsze choreografie, a opiekę nad tym przedsięwzięciem roztoczył Oddział Poznański Stowarzyszenia Polskiej Młodzieży Muzycznej Jeunesses Musicales de Pologne, czyli my z nieodżałowanym Zdzichem Dworzeckim, jako że byliśmy prezesami tej organizacji. W międzyczasie zamiast rozpocząć aplikacje sędziowską, a potem adwokacką – bo taki miałem zamiar – zostałem kierownikiem artystycznym Estrady Poznańskiej, co stało się za namową i perswazją wtedy jeszcze przyjaciela, później zazdrosnego sceptyka, a na starość wroga. Wśród doprawdy wielu udanych inicjatyw artystycznych, jakie podjęliśmy wtedy w Estradzie było wystawienie Krainy uśmiechu Franciszka Lehára, z którą objechaliśmy Wielkopolskę i wiele miast całego kraju. Wtedy to – za poradą Conrada Drzewieckiego, choreografię tego przedstawienia powierzyłem Henrykowi Konwińskiemu. To był – zresztą bardzo udany – jego debiut w tej dziedzinie, o którym nie zawsze pamięta, choć talentu i pamięci niebiosa mu przecież nie poskąpiły! Cezurą moich baletowych reminiscencji stał się rok 1973 w którym Poznań zdecydował się na powołanie Polskiego Teatru Tańca. Przypomniano sobie, że niejednokrotnie pisałem o tym w swej publicystyce już w końcu lat sześćdziesiątych, sugerując stworzenie dla Conrada Drzewieckiego osobnej, samodzielnej placówki baletowej, ponieważ jego twórczość coraz bardziej nie mieściła się w repertuarze operowym.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART