opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




11 sierpień 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

93 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Trylogia" Sławomira Pietrasa

Tymczasem choreografię Śliwskiego diabli wzięli, kurtynę zasłonięto przed czasem, a zamiast braw rozległy się śmiechy i gwizdy. Z baletu oczywiście zostałem natychmiast usunięty, ale otrzymałem świadectwo ukończenia rocznego kursu. Od tego czasu pozostało mi tylko wpatrywanie się w rampę sceny, odkrywanie walorów i zakrywanie mankamentów baletowych produkcji, dbałość jak i gdzie ma się to odbywać oraz kiedy spuścić kurtynę, aby był aplauz. I tego się trzymam po dzień dzisiejszy, jak pijany płota! W czasach przedszkolnych szalałem w ognistym krakowiaku, z którego pozostał mi konterfekt pełen porażającego braku wdzięku. W szkole podstawowej na Małobądzu kreowałem solową postać Dziadka Mroza, ale młodego, otoczonego roznegliżowanymi Śnieżkami.

 

Krolewna Sniezka 1970

 

Tańczyłem to na zmianę z Grzesiem Pietrzykiem, którego matka – nauczycielka fizyki – była choreografką tego widowiska. Gdy on był Mrozem, mnie przydzielano do grupy tulipanów, bo całość nosiła tytuł Cztery pory rokuStudiowałem w Liceum męskim im. Kopernika gdzie założyliśmy kółko baletowe. Aby odciągnąć od zawiłej matematyki i mętnej fizyki prof. Klarysę Gilową, która to ospale wykładała, powierzyliśmy jej „z powodów patriotycznych” ćwiczenie poloneza i mazura. Partnerki za zgodą dyrektora Mikołaja Kruczowego namówiliśmy do współpracy z Liceum żeńskiego, którego przychylna dla nas dyrektorka Barbara Szolcowa słynęła z tego, że zemdlała na wieść o śmierci Józefa Stalina i nawet została za to kilkakrotnie odznaczana. Nasz dyrektor chętnie patronował całej tej sprawie, ponieważ po raz pierwszy oglądał z bliska przychodzące na próby do Liceum męskiego uczennice, jak najbardziej płci żeńskiej. Tak przygotowane tańce narodowe tańczyliśmy najpierw podczas imienin żeńskiej dyrektorki Barbary, a w dwa dni później na imieninach naszego dyrektora Mikołaja, jako że kult jednostki nie był jeszcze wtedy zniesiony. Potem w karnawale daliśmy występ z okazji rocznicy wyzwolenia miasta, wiosną na pochodzie 1 majowym a wkrótce w czerwcu podczas otwarcia odbudowanego średniowiecznego zamku warownego, dokładnie w sześćset lat od nadania Będzinowi praw miejskich. Nasza współpraca baletowa z dziewczynami poszła tak daleko, że po polonezie i mazurze szedł jeszcze menuet i kadryl w kostiumach z epoki. Wtedy to po raz pierwszy i ostatni nosiłem na głowie francuską perukę, odziany w rokokowy tużurek z żabotem, białe pończochy i pantofle z kokardami.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART