GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Straszny dwór” Moniuszki w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Strona 6 z 6
Uważa, że polski kompozytor wykorzystał doświadczenia włoskiej szkoły belcanta (Rossini, Bellini, Donizetti) tworząc własny, niepowtarzalny styl. Tak czy owak, ja uwielbiam arię Hanny. Ruslana Koval to prawdziwe odkrycie. Mocny, bogaty głos o pełnej blasku barwie, ale nie ostry. W typie włoskich sopranów. W arii Hanny zarzuciła nas taką kaskadą precyzyjnych koloratur i do tego taką ekspresją tekstu oraz muzycznej frazy, że dreszcze przechodziły po plecach.
Niech jakiś dyrektor czy reżyser spróbuje jeszcze kiedykolwiek pozbawić Hannę jej arii! Policzę się z nim. Młody tenor Piotr Kalina zdał świetnie egzamin w arcytrudnej i obciążonej tradycją Paprockiego oraz Ochmana partii Stefana. Bardzo dobrzy byli soliści w pozostałych istotnych rolach: Magdalena Wilczyńska-Goś jako Jadwiga (przepięknie zaśpiewana dumka), Rafał Korpik jako Zbigniew i Jaromir Trafankowski jako Maciej.
Na szczególne uznanie zasługuje może nietrudna wokalnie, ale odważna i świetnie ukazana rola Damazego-geja w wykonaniu Szymona Rony. Chór kierowany przez Mariusza Otto i orkiestra Teatru Wielkiego jak zawsze. Czyli poziom europejski. Jeszcze słowo o scenografii i kostiumach. Wybitne! Leif-Erik Heine pracował w pełnej symbiozie z reżyserką i sukces przedstawienia to też jego sukces. W sumie… Suma jest oczywista. Oby tak dalej w operowym teatrze i także w teatrze naszego życia. W którym w tej chwili dominują… Ach szkoda czasu na pisanie. Trzeba działać!!! Piotr Nędzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |