GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRobert Leicester i Matylda Stuart albo Eksperyment multimedialny z Rossinim
Strona 1 z 5
Jeśli za wyłączne kryterium przyjąć stronę wokalną, to bohaterami wystawienia opery Gioacchino Rossiniego Elżbieta, królowa Anglii 4 lipca w Krakowie w ramach III poświęconego temu kompozytorowi Royal Opera Festival okazałaby się przywołana w tytule para postaci i ich wykonawcy: kongijski (dawniej zairski) tenor Patrick Kabonga oraz Włoszka Veronica Marini.
Pierwszy to typowy lekki tenor mozartowsko-rossiniowski o znacznej giętkości, pozwalającej na biegłość w pokonywaniu koloraturowych ozdobników, a także swobodną intonację wysokich dźwięków. Ponadto artysta przyswoił sobie umiejętność filowania czyli ściszania głosu w celach ekspresyjnych. Można się było o tym wszystkim przekonać w arii Sposa amata w scenie więziennej z drugiego aktu, przywodzącej na myśl tę z Florestanem z Beethovenowskiego Fidelia. Odznacza się przy tym zwinnością w poruszaniu, stanowiącą dodatkowy atut w tworzeniu scenicznego wizerunku postaci. A kostiumolożka Ottavia Castellotti obdarzyła go najgustowniejszym strojem, z lekka stylizowanym na historyczny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |