opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Papiez 131-169.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

90 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Dwudziestopięciolecie Ludwiga van B.

Z niemieckojęzycznego tekstu dało się zrozumieć zaledwie Ave Maria, choć opera była oskarżeniem celibatu wciąż panującego w kaście duchowieństwa. Ekspresjonizm i bogata orkiestracja dały okazję popisu zarówno głównej solistce Katarzynie Hołysz jak i Orkiestrze Filharmonii Poznańskiej. Trudno było się zachwycić koncertem Narodowej Orkiestry Polskiego Radia grającej w Katowicach pod batutą Jacka Kaspszyka. Ciekawostką była mało znana Uwertura Beethovena Poświęcenie domu, muzycznie zbliżona do innych „militarnych” kompozycji tego twórcy. Po niej nastąpiła VIII Symfonia, pełna tanecznych zrywów, ale tutaj brzmiących wyjątkowo ciężko. Do III części Presto wkradło się trochę finezji, ale w „kołomyjce” finałowej znów powróciło pytanie, czy dyrygent miał jakiś pomysł na „Ósmą”?

 

Festiwal Wielkanocny 4

 

Bardzo pozytywnie natomiast zaskoczył młody pianista Andrzej Wierciński. Już sam program jego recitalu zdradzał nieprzeciętną osobowość tego artysty, jego wszechstronność i opanowanie wszelakich muzycznych meandrów. Wykonanie poszczególnych utworów ukazywało ogromne możliwości kreacyjne i techniczne, które pozwalają zapanować nad „wzburzonym morzem pianistycznej perfekcji”. Największym kontrastem było tu płynne przejście z konstruktywistycznie uformowanej Etiudy György Ligetiego L'escalier du diable (Diabelska drabina) wypełnionej wielodźwiękowymi obsesyjnymi pochodami w górę klawiatury, do równie wirtuozowsko wymagającego Scherza h-moll Chopina, gdzie o żadnym diable nie może być mowy, gdy przychodzi do Lulaj-że Jezuniu. A Wierciński potrafił jeszcze połączyć rozpływający się w romantycznych półcieniach Litanei Schuberta z wyrafinowanymi wariacjami na temat 24 Kaprysu Paganiniego w ujęciu Liszta. Potrafił pokazać ile Prokofiewa jest w Etiudzie Rachmaninowa i jak można połączyć Scarlattiego granego na początek recitalu ze stylizacją Corelli'ego zamykającą ten występ. Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy przyniosła ambitny program łączący zanurzony w duchowości fresk symfoniczny Oliviera Messiaena Et exspecto resurrectionem mortuorum (tutaj pojawiły się nieodłączne u tego mistyka głosy ptaków), z dwiema kompozycjami religijnymi Krzysztofa Pendereckiego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART