opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




1 sierpień 2021       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

24 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Inspiracje z Kosmosu

Czasem „ryczały krowy”, czasem „trąbiły słonie” albo „gdakały kury”. Bliżej kulminacji Iluzji pojawiły się typowe repetytywne zbitki dźwięków jak u późnego Kilara. Finał był raczej konwencjonalny – trzy wstępujące dźwięki gamy przedzielone pasażem harfy powoli zanikały aż do zupełnego wyciszenia.

 

Filharmonia Szczecinska 2

 

Ogólny wniosek był taki, że do wykonania tej raczej minimalistycznej muzyki nie trzeba było angażować tak ogromnego aparatu orkiestrowego. Kolejna kompozycja Claudio Passilonga – Symphonic Dystopia, była przykładem muzyki skrajnie odmiennej.

 

Filharmonia Szczecinska 3

 

Od samego początku usłyszeliśmy barwy wielkiej orkiestry w całym jej bogactwie brzmieniowym. Można by wyliczać asocjacje i podobieństwa poszczególnych zwrotów czy dźwiękowych kompleksów do Ognistego ptaka Strawińskiego, Morza Debussyego, dzieł Szymanowskiego czy nawet któregoś z poematów symfonicznych Mieczysława Karłowicza. Kompozytor zapowiedział, że jego utwór składa się z dwóch części, po tej pierwszej zdecydowanie impresjonistycznej, zaczęła się druga, jakby pisana przez zupełnie innego twórcę. Ją autor określił terminem „pułapki”. Tutaj bowiem feeria barw orkiestrowych ustąpiła miejsca zagraniom minimalistycznym przerywanym jakby głosami ptaków w wykonaniu fletów. Finał był konwencjonalnym powrotem do stylu początkowego. Trzecią pozycją był utwór Tomasza Szczepanika – Rumori.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART