GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDzieciństwo na Fionii – wspomnienia Carla Nielsena
Strona 8 z 9
(…) W psalmie podczas komunii nie grał na organach, wtedy zaczynał melodię w bardzo niskim rejestrze, tak że nie było się w stanie rozstrzygnąć, jaki to dźwięk. (…) W pewnym momencie robił taki melodyczny skok, że kończyliśmy na bardzo wysokim dźwięku. Gdyby był wrócił do toniki, to nie byłoby to zupełnie złe, ale fizycznie możliwe; niestety, szedł dalej po kole kwintowym, i po trzech, czterech zwrotkach lądowaliśmy bardzo wysoko, jakieś dziesięć, dwanaście tonów wyżej, tak że nie można było kontynuować.
Wtedy marszczył brwi, robił pauzę, przełykał coś, tak że widzieliśmy jabłko Adama w ruchu, i znowu zaczynał na najniższym dźwięku, jaki mógł wydobyć. Nikt nie mógł zrozumieć, jak mógł tak niezręcznie obchodzić się z tą bardzo prostą melodią. (…) Miał bardzo przeszywający głos, jak dzikie zwierzę przed karmieniem, a ponieważ był spokojnym, poważnym i trochę powściągliwym człowiekiem, to te nagłe głośne wrzaski – kiedy zaczynał śpiewać psalm – były przerażające. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |