GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMoniuszko Biondiego
Strona 1 z 3
Kolejni cudzoziemscy muzycy przyczyniają się do zaistnienia twórczości polskich kompozytorów na świecie, a zarazem pełniejszego ich docenienia w rodzinnym kraju. Tak było w przypadkach Simona Rattle’a i Gianandrea Nosedy w odniesieniu do Króla Rogera i symfoniki odpowiednio Karola Szymanowskiego i Mieczysława Karłowicza. Zrazu mogło się zdawać, że tym, który spopularyzuje Stanisława Moniuszkę będzie Marc Minkowski, kiedy przygotował od strony muzycznej inscenizację Halki Natalii Korczakowskiej w warszawskim Teatrze Wielkim. Niestety, nie poszły za tym żadne dalsze kroki.
Fabio Biondi natomiast i jego formacja wykonawstwa historycznego Europa Galante po raz trzeci mierzy się z muzyką tego kompozytora. Naprzód z Halką we włoskiej wersji językowej, powstałej z inicjatywy Moniuszki, przygotowującego się w ten sposób na podbój świata, a potem z Flisem już po polsku, acz skomponowanym w Paryżu. Teraz przyszła kolej na Hrabinę. To druga opera Moniuszki do libretta Włodzimierza Wolskiego z kręgu Cyganerii Warszawskiej, będącego satyrą na francuską modę w czasie Księstwa Warszawskiego, reprezentująca wszakże gatunek francuskiej opery komicznej, a więc widowiska muzycznego niekoniecznie o lekkiej treści, ale z mówionymi dialogami, pominiętymi z oczywistych przyczyn we wczorajszym wykonaniu koncertowym w międzynarodowej obsadzie w ramach XVI Festiwalu „Chopin i jego Europa”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |