GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości43. Festival d’Ambronay czyli barokowe święto we Francji
Strona 9 z 13
W zupełnie odmienny nastrój wprowadził nas recital przebiegający pod hasłem: „Roma travestita: sztuka kastratów”, którego bohaterem był brazylijski sopranista Bruno de Sá. Chodzi tutaj zaiste o artystę wyjątkowego, o unikalnym głosie i fenomenalnych możliwościach technicznych, który od swojego debiutu w São Paulo w 2013 roku oczarowuje publiczność wielu teatrów świata.
Trudno bowiem nie ulec czarowi swobodnie meandrujących na wysokościach rozległej skali dźwiękow, plastyczności fraz czy emocjonalnego pogłębiania wyrazu śpiewanego tekstu. W dodatku prowadzony z dużą muzykalnością głos De Sá potrafi łączyć pewną łagodną miękkość z siłą oddziaływania, co należy do nader rzadkich umiejętności. Te wszystkie cechy można było podziwiać i tym razem, w trakcie koncertu w opactwie Ambronay, w którym wziął również udział towarzyszący Brazylijczykowi zespół Il Pomo d’Oro w zmniejszonym do sześciu instrumentalistów składzie. Na jego czele stał grający na klawesynie Francesco Corti.
Przygotowany program zręcznie przeplatał utwory instrumentalne (uwertury operowe, sonaty triowe czy concerto a quattro) z utworami wokalnymi. Przywołany ansambl urzekał już od pierwszego utworu (Telemaco, Sinfonia Alessandro Scarlattiego) precyzją ataków, wrażliwością na brzmienie i wzorową współpracą pomiędzy muzykami. Wszystkie te cechy potwierdziły się w kompozycjach Arcangelo Corelliego (Trio Sonata op. 3n°5), Antonio Vivaldiego (Il Giustino, Sinfonia) czy Baldassare Galuppiego (Concerto a quattron°3). Jeśli zaś chodzi o utwory prezentowane przez Bruno de Sá to ich bohaterkami są kobiety, zgodnie z panującym niegdyś w Rzymie zwyczajem obowiązkowo ucieleśniane na scenie przez mężczyzn-kastratów. Zresztą tę niejednoznaczność płci brazylijski sopranista sugestywnie podkreślał odpowiednio zaprojektowanym strojem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |