opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

93 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

43. Festival d’Ambronay czyli barokowe święto we Francji

Alarcón wykorzystuje ponad dwudziestu chórzystów z Chóru kameralnego Namur, którego jest szefem artystycznym, i dwunastu z nich powierza partie apostołów. W skład aparatu wykonawczego wchodzi jeszcze licząca dwudziestu pięciu muzyków orkiestra (grająca na dawnych i współczesnych instrumentach) i sześciu solistów. Wśród tych ostatnich wyróżnił się dysponujący gęsto nasyconym barytonem Andreas Wolf, który w roli Jezusa wywierał duże wrażenie świetnie brzmiącym na całej rozciągłości skali głosem i nie pozostawiającym nikogo obojętnym zaangażowaniem.

 

 Festival d'Ambronay 2022 12

 

Bezbłędnie prezentowały się też sopranistki Mariana Flores (Maria-Magdalena), Ana Quitans (Matka Boska) i Julie Roset (Anioł), a także bas Victor Sicard (Święty Piotr) oraz mogący nieco rozczarowywać mało atrakcyjnym - choć przecież tym bardziej pasującym do partii Judasza - tenorem Mark Milhofer. Dzieło Alarcóna dzieli się wyraźnie na dwie części.

 

 Festival d'Ambronay 2022 13

 

Pierwsza z nich, rozpoczynająca się wprowadzającą od razu publiczność w kontemplacyjny nastrój interwencją niewidocznego chóru żeńskiego, ma charakter linearnej i wzruszającej tajemniczymi klimatami opowieści. Druga zaś składa się z licznych dialogów pomiędzy wieloma postaciami, których śledzenie wymaga od słuchacza większej koncentracji i nie zawsze jest w stanie utrzymać uwagę w niesłabnącym napięciu. Niezależnie jednak od tego małego zastrzeżenia trzeba przyznać, że oratorium Alarcóna skutecznie przenosi odbiorców w znajdującą się gdzieś poza czasem i przestrzenią strefę wspólnotowego przeżywania sacrum, wypełnioną wszakże również głęboko ludzkimi emocjami. Dobrze się zatem stało, że zaraz po prawykonaniu w opactwie Ambronay, La Passione di Gesù zabrzmiało powtórnie, tym razem w genewskiej Victoria Hall. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART