GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości43. Festival d’Ambronay czyli barokowe święto we Francji
Strona 7 z 13
Użycie wspomnianego terminu labiryntu odsyła nas do budowy omawianego dzieła, który łączy rozmaite epoki, style, tradycje i wpływy, od Bacha, poprzez Josquina des Près, Szostakowicza, aż do bardziej nam współczesnych: Bouleza czy Messiaena. Owe swoiste „hołdy” składane różnym kompozytorom są zresztą przez Alarcóna skrupulatnie odnotowywane w partyturze.
Oczywiście jest ona także przeniknięta bliską kompozytorowi muzyką Ameryki Południowej, wraz z jej charakterystycznymi rytmami (na marimbie i innych perkusjonaliach eksponuje je Laurent Sauron) i brzmieniami przywoływanymi na bandeonie przez wirtuoza tego instrumentu Williama Sabatiera. Niezależnie jednak od tych wszystkich wpływów i odniesień mamy tutaj do czynienia z dziełem niezwykle spójnym, o gruntownie osobistym charakterze. Cechuje je wręcz nieograniczone bogactwo dźwiękowe, gęstość polifonii, ogromna ekspresja i frapująca od pierwszej do ostatniej nuty siła dramaturgiczna. Nie trzeba chyba podkreślać, że ten porywający rozmachem, jasno wytyczoną wizją i czasem trwania projekt artystyczny wymaga rozbudowanego aparatu wykonawczego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |