GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości43. Festival d’Ambronay czyli barokowe święto we Francji
Strona 12 z 13
Otóż podczas koncertu w wykonaniu zespołu Le Concert De L’Hostel Dieu pod dyrekcją klawesynisty Franck-Emmanuela Comte’a, utwory Henry Purcella, Jean-Baptiste Lully’ego i Marc-Antoine’a Charpentiera przeplatano z kompozycjami dwóch przedstawicieli nurtu postminimalizmu: Martyna Harry’ego i Davida Chalmina.
Co ciekawe, ci ostatni wykorzystali w swoich propozycjach barokowe instrumentarium, przerzucając w ten sposób pomost pomiędzy przeszłością i teraźniejszością. Zjawiskiem samym w sobie były też solistyczne interwencje ujmującej wręcz niematerialnie brzmiącym i wysublimowanym, a niekiedym ciepłym i zmysłowym mezzosopranem Anaïs Bertrand, której nawet sama osobowość sceniczna ujmująco korespondowała z atmosferą i charakterem wykonywanych przez nią arii.
Po raz kolejny dyrekcja festiwalu zaprosiła do Ambronay dyrygenta Giulio Prandiego, specjalizującego się we włoskiej muzyce sakralnej z XVIII wieku. Tym razem skonstruował on program poświęcony w całości Antonio Vivaldiemu, w którym obok popularnych arcydzieł: Dixit Dominusi Magnificat znalazły się także znacznie rzadziej wykonywane pozycje: Vos invito barabare facesna alt solo (Filippo Mineccia) oraz Sanctorum meritis RV 620 na sopran solo (Paola Valentina Molinari). Pod batutą ekspresyjnego, ale jednocześnie precyzyjnego i komunikatywnie manifestującego swój entuzjazm dla tego repertuaru Prandiego zespoły Coro E Orchestra Ghislieri porwały pełnym zaangażowaniem i spójnością brzmienia, różnicowaniem nastrojów i idealną gradacją dynamiczną oraz czytelnym podawaniem gęstej faktury. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |