opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 612-28.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Turandot 23-556.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

67 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

O Stefanie Sutkowskim (1)

Wtedy też teatr Sutkowskiego rozpoczął częste występy zagraniczne, a nowe, mobilne zespoły, Polska Orkiestra Kameralna, Scena Mimów i cerkiewny chór Szurbaka stały się głównym „towarem eksportowym”. Z polskim programem renesansu i baroku zaproszono WOK na Holland Festival, z muzyką Telemanna na Festiwal Händlowski do Halle, Rossiniego – do jego rodzinnego Pesaro we Włoszech, a z przedstawieniem Elsnera na Berliner Festtage. 

Maksymiuk Jerzy 149-125

POK pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka koncertowała m.in. w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w NRD, RFN grając Jarzębskiego, Karłowicza, Bacewicz, Lutosławskiego, Góreckiego, Maksymiuka, nie mówiąc o Bachu, Händlu, Telemannie, Haydnie, Mozarcie, Rossinim. Pimpinona pokazano w Jugosławii, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, we Włoszech i w Hiszpanii, i na renomowanym festiwalu w szwajcarskim Montreux-Vevey; w USA zaś – opery Kurpińskiego i Kamieńskiego, współczesne pantomimy Maksymiuka i Blocha (Zwierciadło i Głos milczenia)i barokowe opery włoskie, m.in. na festiwalu w Newport (dwukrotnie), skąd przywieziono bardzo przychylną recenzję słynnego krytyka Harolda Schonberga w „New York Times'ie”. Coraz chętniej przyjmowała WOK Francja. Wszędzie do włoskiego i niemieckiego repertuaru dołączano muzykę polską i dawne polskie opery. Zespół Muzyki Cerkiewnej ks. Szurbaka śpiewał m.in. w Finlandii i Brazylii. Ich płyt przemycanych do Związku Radzieckiego słuchano tam przy wódce, po kryjomu (do czasu „pieriestrojki” muzyka cerkiewna w ZSRR była zakazana). Wszystko to razem kształtowało niejako mimochodem wizerunek kultury polskiej w świecie - zakorzenionej w europejskiej przeszłości, ludowej i wytwornej zarazem, odrębnej, a jednocześnie uniwersalnej. Niejako dla równowagi tych zagranicznych peregrynacji, Sutkowski we wrześniu 1979 roku urządził krajowy festiwal Muzyka staropolska w zabytkach Warszawy. Ad hymnos, ad cantus. Łaciński tytuł „do hymnów, do pieśni” pochodził z wokalno-instrumentalnego utworu Szarzyńskiego i jego sens był symboliczny. Zapraszał słuchaczy do poznawania tak słabo dotąd przyswojonej rodzimej twórczości, i badaczy, by nie ustawali w poszukiwaniach. Festiwal stał się dorocznym i toczył – z kilkuletnią przerwą spowodowaną brakiem funduszy - do roku 2008.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART