GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUdział polskich artystów w budowaniu amerykańskich tradycji operowych
Strona 6 z 26
Była to pierwsza historycznie podwójna polska obsada w MET. 25 lutego 1899 roku bracia Reszke byli na przedstawieniu Łucji z Lammermoor z wielką kreacją Marceliny Sembrich-Kochańskiej, która trzy dni później otrzymała fotografię Reszków, na odwrocie której była ich dedykacja: „Zawładnęłaś świat cały talentem i głosem, nas przykułaś do siebie dobrocią i sercem. Pełni zachwytu i wierni przyjaciele Jan Reszke, Edward Reszke.”
Kilka lat później rozpoczęły się lata dominacji polskich artystów na scenie MET. Był to okres, kiedy w obsadzie jednego przedstawienia spotykało się dwoje, a bywało że troje, a nawet czworo, polskich śpiewaków. I tak w Romeo i Julii Gounoda występowali wspólnie Jan Reszke (Romeo), Edward Reszke (ojciec Laurenty) i Wiktor Grąbczewski (Mercutio), czasami w obsadzie pojawiała się jeszcze Marcella Sembrich w partii Julii. Podobnie było z Hugonotami Meyerbeera, gdzie spotykali się Jan (Raul), Edward (Marcel) i Grąbczewski (Hrabia de Nevers) oraz Marcelina Sembrich (królowa Małgorzata). Sembrich-Kochańska (Małgorzata) spotykała się też z Edwardem Reszke (Mefisto) w Fauście Gounoda. Bywało, że w Carmen Bizeta, Jan śpiewał Don Joségo, Edward – Escamilla, a Grąbczewski – Moralesa. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |