GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUdział polskich artystów w budowaniu amerykańskich tradycji operowych
Strona 5 z 26
W 1884 roku (po zaśpiewaniu 51 przedstawień i czterech koncertów) Sembrich wraca na trzynaście lat do Europy, gdzie jest jedną z największych gwiazd opery. O jej występy zabiegały najsłynniejsze teatry operowe i monarsze dwory. Do zespołu MET wróciła jako Rozyna w Cyruliku 11 listopada 1898 roku. Jednak pierwsze przestawienie po powrocie śpiewa w Chicago.
Na scenie MET stanęła ponownie 30 listopada i od tego momentu przez 10 sezonów i 472 przedstawień oraz koncertów była niekwestionowaną „Królową MET”. Określana też mianem „polish soprano” budziła podziw dla swojej sztuki, kultury muzycznej i pięknego głosu o rozległej skali, krystalicznej czystości i fantastycznym brzmieniu. Równie ważnym momentem w historii występów polskich artystów w MET był debiut braci Jana Reszke (tenor) i Edwarda Reszke (bas), którzy po raz pierwszy zaprezentowali się na tej scenie 14 grudnia 1891 roku w przestawieniu Romeo i Julii Gounoda. Jan był wykonawcą roli tytułowego bohatera, Edward śpiewał partię Ojca Laurentego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |