GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUdział polskich artystów w budowaniu amerykańskich tradycji operowych
Strona 8 z 26
Absolutnym rekordzistą, jeżeli chodzi o występy naszych artystów jest znakomity bas Adam Didur, który zaśpiewał 57 partii w 934 przedstawieniach i koncertach w gmachu MET i w jej tournée po amerykańskich miastach. Pisząc o karierach polskich śpiewaków w Nowym Jorku nie można pominąć wielkiej aktorki Heleny Modrzejewskiej, która, mimo że nie była śpiewaczką, dzielnie sekundowała rodakom. Jeżeli tylko było to możliwe i nie kolidowało z jej występami, zasiadała na widowni MET by ich oklaskiwać i podziwiać. Wielu z nich znała osobiście, do grona jej znajomych należeli bracia Reszkowie i Ignacy Jan Paderewski, wysoko ceniła kunszt Sembrich-Kochańskiej.
W grudniu 1898 roku obejrzała w MET przestawienie Cyrulika sewilskiego z Marceliną Sembrich-Kochańską w roli Rozyny, po którym nazajutrz napisała do niej list, w którym czytamy: „… mogę tylko zwyczajną prozą podziękować drogiej pani za chwile prawdziwej rozkoszy artystycznej i zachwytu, jakie swym śpiewem w duszy mej wywołałaś. Niech żyje wielka artystka, Polka i kobieta – Marcella Sembrich. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |