GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUdział polskich artystów w budowaniu amerykańskich tradycji operowych
Strona 2 z 26
Szybko sprawę sfinalizowano i już 2 października 1854 roku dokonano otwarcia gmachu The Academy of Music. Pierwszym dziełem, jakie na tej scenie wystawiono, była Norma Belliniego. Bohaterami inauguracyjnego wieczoru była sprowadzona z Europy para Giulia Grisi i Mario Cavaliere di Canndia (właściwie Giovanni Mateo). Po nich przez tę scenę przewinęli się niemal wszyscy śpiewacy występujący w Nowym Jorku, od Adeliny Patti poczynając. W tym gmachu już w 1871 roku wystawiono Lunatyczkę Belliniego z Marią Duval, rok później Hugonotów Meyerbeera z Pauliną Lucca i Fra Diavolo Aubera.
Rok 1873 należał do Aidy, w której wystąpili Ostava Torriani (Aida) i Victor Maurel (Amonastro) oraz Ernaniego Verdiego. W 1876 pojawił się na tej scenie Cyrulik sewilski Rossiniego, a rok później Don Carlos Verdiego. Purytanów Belliniego wystawiono w Nowym Jorku w 1878 roku, a Carmen Bizeta w 1880 roku. Gmach Academy of Music szybko stał się najważniejszym miejscem dla dobrego towarzystwa w Nowym Jorku. Zdobycie loży graniczyło z cudem, bo te zarezerwowane były dla najważniejszych i najbogatszych nowojorskich rodzin. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |