opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 styczeń 2022       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

28 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Portugalsko-polskie granie

Swego rodzaju dopełnieniem cyklu koncertowego było złożone z wolnej części i ronda o trzy lata późniejsze Adagio i Allegro op. 24 Franciszka Mireckiego. Dostarczają one pianiście okazji do wykazania się zarówno umiejętnością nastrojowej gry, jak i techniczną biegłością, choć w tym przypadku opanowanie solowej partii wymaga jeszcze dopracowania. „Łkający motyw” skrzypiec, od którego kompozycja zyskała nazwę Tragicznej, powraca w przetworzonej postaci w triu Menueta i w finale, zapewniając tematyczną spójność IV Symfonii c-moll D. 417 Franza Schuberta.

 

Filharmonia Krakowska 97

 

Szczególną wrażliwością odznaczało się wykonanie Andante z dwukrotnie prawie zamierającym przebiegiem, a także z ustępami z dominacją drzewa, stanowiącego najmocniejszą sekcję lizbońskiej orkiestry, złożoną z wybitnych artystów muzyków, swą grą dostarczających słuchaczom dużej satysfakcji estetycznej.

 

Filharmonia Krakowska 98

 

Żałować jednak należy, że poza zagraną na bis Melodią na smyczki op. 5 dziewiętnastoletniego wówczas Luisa de Freitasa Branco, mało reprezentatywną dla muzyki portugalskiej, nie sięgnięto po utwór o większym ciężarze gatunkowym chociażby tego autora, aczkolwiek w przywołanej miniaturze mógł zaprezentować się z najlepszej strony tym razem kwintet smyczkowy, zwłaszcza pod koniec urzekający dźwiękiem nasyconym i głęboko osadzonym w instrumentach. Było to portugalsko-polskie granie w dosłownym tego słowa znaczeniu nie tylko pod względem repertuarowym, albowiem z powodów pandemicznych nie wszyscy muzycy mogli dojechać (niezaszczepieni) i częściowo musieli ich zastąpić polscy koledzy, a konkretnie trzy koleżanki.

                                                                    Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART