opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




4 grudzień 2021       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Muzyczne „afrodyzjaki”

A więc środki wspomagające wrażenia sensualne, w tym przypadku muzycznej natury. Do takich należały niewątpliwie utwory, które wypełniły program koncertu Filharmonii Krakowskiej 21 października. V Koncert skrzypcowy e-moll Feliksa Janiewicza to cenny klejnot w koronie polskiej literatury wiolinistycznej, niestety, niedoceniany, przynajmniej w krajowym życiu muzycznym (szerszą znajomość zawdzięcza przede wszystkim powstałym nagraniom: Konstantego Andrzeja Kulki z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Jerzego Salwarowskiego na współczesnych instrumentach oraz Zbigniewa Pilcha z Musicæ Antiquæ Collegium Varsoviense pod batutą Kaia Bumanna na instrumentach historycznych). 

 

Filharmonia Krakowska 99

 

Ostatni z serii kompozycji tego gatunku, zapowiada już romantyczną wrażliwość. I solista Bartłomiej Nizioł w znacznej mierze położył nacisk na ten właśnie jego rys. Dotyczyło to między innymi pierwszego tematu Allegro moderato, którego emocjonalność bliska jest temu, co wkrótce będzie oznaczane jako appassionato (na przykład przez Beethovena, a potem Mendelssohna), a co uzyskane zostało za sprawą wprowadzenia większych kontrastów dynamicznych. 

 

Filharmonia Krakowska 100 

 

Adagio to właściwie rozkołysana romanca ze śpiewnym prowadzeniem skrzypiec. Z kolei znaczną wyrazistością odznaczał się polonezowy refren ronda w tempie Allegretto, by pod koniec powrócić, niczym wspomnienie, w ściszonej postaci. Na większą dozę wirtuozerii skrzypek pozwolił sobie dopiero w kadencji pod koniec pierwszej części oraz w epizodzie ronda. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART