GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości42. Festival d’Ambronay (czwarty weekend)
Strona 3 z 6
Wszystkie te pozycje stały się dla francuskiej artystki okazją do wyeksponowania aktorskiego talentu, pozwalającego jej stworzyć z każdej z nich odmienne w charakterze i klimacie scenki teatralne, w których pojawiły się też krótkie teksty mówione. Atrakcyjnym pomysłem było oddzielanie wokalnych pozycji programu instrumentalnymi utworami Castaldiego (Sonata) czy Luigi Rossiego (Passacaglia).
Na zakończenie dziękująca artystom gromkimi brawami publiczność została nagrodzona zaskakującym bisem w postaci piosenki Georges’a Brassensa (to jej tytuł stał się tutaj wątkiem przewodnim koncertu), którą doskonale ją znający słuchacze nucili razem z Marie Théoleyre. Występujący w bezpośrednim sąsiedztwie czasowym zaraz po La Palatine Ensemble Cembaless również zaimponował doskonałą współpracą pomiędzy tworzącymi go muzykami, chociaż tym razem pewien dyskomfort w odbiorze powodował niezbyt atrakcyjny w brzmieniu, pozbawiony powabnych barw wokalnych sopran sopranistki Elisabeth von Stritzky.
Na początek wokalistka, przy współpracy akompaniujących jej również głosami instrumentalistów, zaśpiewała dość obojętnie i białym głosem fragment z Codex Cancionero Musical de los Siglos XY y XVI anonima. Zaraz potem było jednak już coraz lepiej i ciekawa mieszanka utworów włoskich i hiszpańskich wypełniła główną nawę opactwa tanecznymi rytmami. Trudno było na przykład usiedzieć w miejscu słuchając Fandango Santiago de Murcii (fragmentu z jego Codex Zaldivar), nasyconego instrumentacyjnymi improwizacjami i fascynującymi popisami perkusisty Syavasha Rastaniego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |