opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

81 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

42. Festival d’Ambronay (drugi weekend)

Czuwający nad każdą interwencją wokalną i instrumentalną dyrygent, niemalże deklamujący wyraźnie utrwalone w pamięci słowa tekstu, plastycznie kształtował frazy, dozował efekty dynamiczne i pilnował nieustannego utrzymywania równowagi dźwiękowej, szczególnie we fragmentach polifonicznych. Zresztą każdy z wokalistów miał tutaj okazję do zaprezentowania swojego talentu oraz wykazania znajomości tego repertuaru i wyczucia oscylującego na granicy renesansu i baroku stylu. Największy entuzjazm wywołał jednak śpiew i sceniczna osobowość dobrze w Ambronay znanej, cenionej i wyjątkowo lubianej sopranistki Mariany Flores. Jej wykonane jedynie z towarzyszeniem harfy solo w utworze powstałym do wiersza Michała Anioła stało się niezapomnianym zjawiskiem, jakby kompletnie oderwanym od praw miejsca i czasu. Z kolei wręcz niebiańskie piano sopranistki Marie Lys oczarowało słuchaczy w wieńczącej cały koncert kompozycji autorstwa samego Leonardo Garcii Alarcóna, który na zamówienie Centre Culturel de Rencontre i Festiwalu w Ambronay stworzył ją do tekstu Rudolfa Steinera. 

Festival d'Ambronay 2021 7

Oryginalną inicjatywą okazało się zorganizowanie swoistej podróży dźwiękowej zatytułowanej „Architektura”, czyli poetyckiej i muzycznej „trasy”, służącej innemu niż zazwyczaj sposobowi odkrywania opactwa w Ambronay. Na tę specyficzną podróż zaprosił nas znany zespół Les Percussions de Trefort (złożony z muzyków dotkniętych bardziej lub mniej zaawansowanym upośledzeniem umysłowym), z jego założycielem i szefem Alainem Goudardem, oraz również prowadzony przez tego ostatniego ansambl Six Voix Solistes. Wykorzystując generowane za pomocą różnych przedmiotów (miseczek, pałeczek itd.) dźwięki, którym towarzyszyły śpiewane lub wypowiadane przez członków tych zespołów sylaby, słowa, zdania, a ponadto posługując się zsynchronizowanymi z tymi efektami gestami, pozwalali oni uczestnikom tego eksperymentu oswajać i przyswajać sobie coraz to inne przestrzenie zabytkowego obiektu. W zależności od kierunku przemieszczania się można też było odkrywać odmienne warunki akustyczne poszczególnych miejsc. Doskonale z tym współgrał występ trzech wokalistek (Manon Cousin, Pauline Langlois de Swarte i Elodie Pont), które pojawiając się na przemian w oknach jednej z części gmachu opactwa wykonywały a capella pochodzące z różnych stron świata i obejmujące parę wieków historii muzyki, czyli także najrozmaitsze style, melodie. Ów projekt stał się z kolei pretekstem do prowadzenia najrozmaitszych narracji, wywoływania afektów, wzniecania ponadczasowych doznań. Jeszcze innym niebanalnym doświadczeniem był rodzaj performansu łączącego muzykę barokową, wykonywaną przez trio Le Concert de l’Hostel Dieu (Boris Winter - skrzypce, Aude Walker-Viry - wiolonczela, Franck-Emmanuel Comte - klawesyn), z tańcem Hip Hop, którego brawurowy popis dał Jérôme Oussou, realizujący choreografię Mourada Merzoukiego. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART