GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości42. Festival d’Ambronay (drugi weekend)
Strona 2 z 7
I tak oto barokowe świętowanie rozpoczął młody, ale już renomowany klawesynista Justin Taylor, który stojąc na czele swego zespołu Le Consort interpretował utwory Antonio Vivaldiego, Giovanniego Battisty Realiego, Tomaso Albinioniego i Giorgio Gentiliego. Tego samego dnia w nawie głównej opactwa Ambronay rozbrzmiewały motety Charles’a-Huberta Gervais i Miserere Vivaldiego, w wykonaniu zespołu Les Ombres i Chóru Concert Spirituel pod dyrekcją artystyczną Margaux Blanchard i Sylvaina Sartre’a.
Następnie Ensemble Masques, prowadzony przez klawesynistę Oliviera Fortina, zaprezentował Suity orkiestrowe Jana Sebastiana Bacha, a po spotkaniu z muzyką arabsko-andaluzyjską (Canticum Novum i Emmanuel Bardon) przyszła kolej na przeżycia związane z wykonaniem trzech Stabat Mater (Pergolèse, Pärt i Palestrina), w którym to projekcie artystycznym wzięła między innymi udział Aleksandra Lewandowska.
Tę serię koncertów zakończyły fragmenty z Selva Morale e spirituale Claudio Monteverdiego w ujęciu zespołu Le Banquet Céleste pod Damienem Guillonem. Celem mojego przyjazdu na drugi weekend festiwalu był przede wszystkim koncert jednej z ciekawszych formacji specjalizującej się w muzyce dawnej, jaką jest założona i prowadzona przez Leonardo Garcia Alarcóna Cappella Mediterranea oraz współpracujący z nią Chór kameralny z belgijskiego miasta Namur. Tak jak to się w przypadku tych zespołów często zdarza, tak i teraz we wspólnym koncercie wzięli udział zaprzyjaźnieni z nimi soliści: sopranistki Mariana Flores i Julie Roset, kontratenor Paul Figuier, tenor Valerio Contaldo i bas Matteo Bellotto. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |