GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (8)
Strona 8 z 19
Rewizytę złożył im Wagner we wrześniu w Zurychu, podczas której Otton Wesendonck zakupił prawa do czterech partytur Pierścienia, mimo że te były jeszcze nieukończone, zapłacił po sześć tysięcy franków za każdą. Nie bez powodu mówi się, że partytura Tristana jest kamieniem milowym, zarazem jedną z najpiękniejszych kart, w historii muzyki.
Jak już pisałem na wstępie, muzyka tego dramatu odzwierciedla wewnętrzne przeżycia bohaterów, ich psychikę, ból i duchowe cierpienia oraz kłębiące się namiętności. Nawet słynne Wagnerowskie motywy przewodnie tutaj mają charakter emocjonalny i wyrastają z psychiki bohaterów. Ich rozwój i zespalanie związane są ściśle z rozwojem akcji. Można powiedzieć, że prawdziwy dramat rozgrywa się w orkiestrze, każdy takt tej muzyki przepojony jest nieukojoną tęsknotą, bólem i namiętnością. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |