GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (8)
Strona 19 z 19
Wszystko to jednak odbywa się bardzo poetycko i romantycznie bez zbędnych przerysowań przy zachowaniu subtelności w prowadzeniu długich fraz. Wagner pod jego ręką urzeka pełną paletą emocji i klarownością barw i przejrzystością przenikających się motywów. W sumie interpretacja pełna zmysłowej plastyczności i dramatycznej intensywności. Warto zaznaczyć, że znakomitych partnerów w tworzeniu tej kreacji znalazł Thielemann w Orkiestrze Opery Wiedeńskiej, która prezentuje jak zwykle znakomite brzmienie i zgranie wszystkich grup. Thomas Moser dysponuje co prawda silnym, ale mało dźwięcznym, głosem. Jednak jego Tristan jest niezbyt przekonywujący. Z kolei Deborah Voigt prezentuje wszystkie nieprzeciętne walory swojego potężnego głosu, czyli jego moc, skalę i brzmienie. Jednak wypada zaznaczyć, że jej Izolda jest bardziej dramatyczna niż subtelnie liryczna, szczególnie w II akcie w duecie miłosnym. (DG.474 974 – 2).
Myślę, że warto jeszcze wspomnieć o nagraniu video. Jest o rejestracja głośnej inscenizacji z Bayreuth, autorstwa Jean-Pierre Ponnelle, której premiera miała miejsce w 1981 roku. W tytułowych partiach wystąpili Johanna Meier i René Kollo, ponadto Hanna Schwarz, Hermann Becht i Matti Salminen. Chórem i Orkiestrą Festiwalu w Bayreuth dyryguje Daniel Barenboim, który preferując wolniejsze tempa wręcz dostojnie pieści niemal każdą frazę, te układają się pod jego ręką niczym miękkie fałdy pięknej sukni. Jest to interpretacja pełna zmysłowej plastyczności i dramatycznej intensywności oraz ekspresji, która płynnie przenosi się w finale w metafizyczne sfery. Wszystko to podparte znakomitymi kreacjami wokalno-aktorskimi głównych bohaterów.
Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |