GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPod znakiem maestrii Ewy Podleś
Strona 1 z 4
W niezbyt sprzyjających warunkach pogodowych LIV Festiwal Muzyczny w Łańcucie zainaugurowany został plenerowym wystawieniem „Napoju miłosnego”, przeniesionym przed fasadę Pałącu Potockich z Opery Krakowskiej, ale w zmienionych kostiumach autorstwa Bożeny Pędziwiatr i z udziałem Orkiestry Filharmonii Rzeszowskiej pod dyrekcją Jewgienija Wołynskiego.
W pierwszej arii Nemorina Quanto è bella, quanto è cara! w głosie Andrzeja Lamperta rozlegało się w górnym rejestrze nieznaczne tremolo, później skutecznie opanowane. Z czasem artysta ograniczył też zbyt żywiołowe zachowanie sceniczne, tak że w duecie z Adiną Per guarir da tal pazzia, okazującą większą inicjatywę uwodzicielską, w udany sposób wygrywał chorobliwą wręcz nieśmiałość granego przez siebie bohatera.
W dalszym ciągu ujawnił też znaczną subtelność w operowaniu frazą jak i wielokrotnie sięgał po ekspresyjny środek fil di voce, czyli stopniowego ściszania mocniej wydobytego dźwięku. Szczególnie wzruszająco zabrzmiał ostatni duet z Adiną Poichè non sono amato, voglio morir soldato, między innymi za sprawą Iwony Sochy, obdarzonej w równym stopniu wiarygodnymi warunkami zewnętrznymi w roli amantki, co i wokalnymi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |