GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPod znakiem maestrii Ewy Podleś
Strona 3 z 4
Wszystkie te cechy można było podziwiać w kantacie Josepha Haydna Ariadna na Naksos, w której istotną rolę odgrywają nie tylko arie, w których daje znać o sobie pierwiastek wirtuozowski w formie wokalnych ozdobników, ale i recytatywy, w których rozwija się akcja, a czytelność tworzących je słów oraz interpretacja zawartych w nich znaczeń wymaga w równej mierze dojrzałości, co muzykalności.
Podobnie było w pieśniach do wierszy Emily Dickinson, których autorem jest współczesny kompozytor hiszpański Anton Parera Fons.
Cały ten barok! Drugim wątkiem przewodnim tegorocznego festiwalu w Łańcucie była muzyka barokowa. Piotr Pławner i Marek Toporowski przedstawili cykl sześciu sonat na skrzypce i klawesyn obbligato Johanna Sebastiana Bacha. Była to bardzo akademicka interpretacja tych utworów, skupiająca się przede wszystkim na aspekcie architektonicznym, pozbawiona większego zróżnicowania brzmieniowego czy zabarwienia emocjonalnego, poza może Andante un poco z Sonaty A-dur BWV 1015 czy drugim Allegro z Sonaty E-dur BWV 1016, w którym dają znać o sobie żywsze rytmy taneczne. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |