GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPod znakiem maestrii Ewy Podleś
Strona 4 z 4
Najlepsze wrażenie pozostawiło wydobywające większe kontrasty wykonanie nośnym dźwiękiem Sonaty c-moll BWV 1017. Izraelski mandolinista Avi Avital przedstawił dwie sonaty na ten instrument Antonia Vivaldiego. Szczególnie zapisało się w pamięci Largo z Sonaty g-moll RV 85, w którym prowadzony pod koniec dialog mandoliny z wiolonczelą zamiera w stopniowym wyciszeniu. Artysta ten ponadto współakompaniował wspomnianemu Andreasowi Schollowi w kantatach włoskich Georga Friedricha Händla.
Z kolei w miejscowym kościele św. Stanisława z utworami Bartłomieja Pękiela i Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego wystąpił Wrocław Baroque Ensemble pod kierunkiem Andrzeja Kosendiaka.
Przyznam się, że w celu docenienia maestrii operowania polifonicznym tworzywem w Missa Pulcherrima tego pierwszego bardziej mi odpowiadają wykonania odwołujące się do efektu zwielokrotnienia składu niż poprzestające na pojedynczej obsadzie głosów jak to było w omawianym przypadku. Tego rodzaju ascetyczność lepiej służy natomiast przejrzystemu ukazaniu faktury utworów Gorczyckiego, a zwłaszcza jego Completorium. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |