GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWolna jak nigdy „Carmen” w Opéra de Lyon
Strona 3 z 6
Nadali temu przesłaniu zadziwiająco ponadczasowe znaczenie i przekazali je za pomocą poruszającej – pewnie niektórych nawet szokującej - wizji, w której wszakże nie ma pustych gestów i nastawionych na wzbudzanie sensacji obrazów, lecz jedynie konsekwentnie i inteligentnie wydobywane sensy i interpretacyjne tropy.
Nie zobaczymy więc tutaj placu przed manufakturą tytoniową w Sewilli, a zamiast niego na scenie pojawia się wystrój teatru music-hallowego, usytuowanego pomiędzy podejrzanym hotelem i posterunkiem policji z francuską flagą. Powiewa ona zresztą tylko podczas uwertury, do momentu, w którym piękna Carmen zrywa ją i zastępuje swą czerwoną, symbolizującą rozgrzaną do czerwoności namiętność spódnicą.
Scenografia przedstawienia wykorzystuje chyba wszystkie możliwości techniczne teatru i eksploatuje szeroki wachlarz systemów oświetlenia, przyprawiając widzów o zawrót głowy ciągle się zmieniającymi barwami. Music-hallowa scena osadzona jest na obrotowym systemie, pozwalającym kolejno odkrywać błyszczące loże, ewakuacyjne schody, utrzymany w niebieskiej tonacji bar (oberża Lilas Pastii), jednym slowem – stale ulegające przekształcaniu obrazy i perspektywy, świadczące o niezwykłej sprawności autorów spektaklu w zakresie budowania plastycznych odsłon. Można tu wręcz mówić o dekoracyjnej wirtuozerii, nie pozwalającej widzowi nawet na chwilę oderwać uwagi od scenicznego ruchu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |