GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Hamlet” Ambroise Thomasa w Opéra d’Avignon
Strona 1 z 4
Historia muzyki francuskiej odnotowała słynne zdanie Emmanuela Chabriera: „Istnieją dwa rodzaje muzyki: dobra i zła. A poza tym istnieje jeszcze muzyka Ambroise’a Thomasa”. Ten ostatni należy do bardzo wąskiej grupy kompozytorów, którzy za życia cieszyli się ogromną popularnością (pełnił on wszakże funkcję dyrektora Konserwatorium Paryskiego i był członkiem prestiżowego Instytutu), a później niemalże popadli w zapomnienie.
Przyznajmy bowiem uczciwie, że w świadomości melomanów Thomas zapisał się głównie jako autor opery Mignon, przy czym nawet z tego dzieła w pamięci pozostają jedynie nieliczne, wykonywane nieraz podczas gali operowych arie, jak na przykład „Connais-tu le pays?”. W niektórych francuskich teatrach operowych można się jeszcze natknąć na gipsowe popiersia tego kompozytora, co przecież nie wpływa na zainteresowanie się jego muzyką. Można zatem powiedzieć, iż w pewnym sensie mamy tutaj do czynienia ze sławnym nieznajomym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |