GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Hamlet” Ambroise Thomasa w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 4
Nie można jeszcze pominąć odgrywającego w rzeczonym dziele ważną rolę chóru, świetnie przygotowanego przez Aurore Marchand, który wprawdzie z woli kompozytora nie uczestniczy bezpośrednio w akcji, ale ją często komentuje i przyczynia się do wprowadzania zmiennych klimatów.
Cała struktura dramaturgiczna opery opiera się jednak na interpretacji stojącego na czele Orchestre Regional Avignon-Provence dyrygenta Jean-Yves’a Ossonce’a, wybitnego znawcy i wykonawcy muzyki francuskiej. Pod jego batutą instrumentalna warstwa dzieła nabiera niebywałego blasku i uwydatnia efekty kolorystyczne o niemalże Berliozowskiej proweniencji. Wszelkie orkiestrowe detale i fakturalne szczegóły znajdują tutaj swoje pełne odzwierciedlenie, a rygorystycznie wznoszona konstrukcja dźwiękowa pozwala osiągać porywającą intensywność ekspresji. Jean-Yves Ossonce w fascynujący sposób kreuje ciemną i ponurą atmosferę dramatu, a jednocześnie, w scenach intymnych, wspina się na wyżyny wysublimowanej poezji i czułego liryzmu. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |