GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościParysów było trzech…
Strona 4 z 6
Partia Orestesa wydaje się w pełni odpowiadać warunkom wokalnym Moniki Korybalskiej. W roli Agamemnona sprawdził Andrzej Biegun, podczas gdy jego wymiennik stworzył wizerunek przesadnie karykaturalny, również pod względem charakteryzacji.
Pejzaż muzyczny dopełniała grająca z francuskim wdziękiem i lekkością orkiestra, prowadzona przez Piotra Wajraka, oraz tworzący zgrany zespół chór, przygotowany przez Zygmunta Magierę.
Tego rodzaju pochlebnych opinii nie da się odnieść do inscenizacji. Rudolf Zioło posiada znaczne rozeznanie we współczesnej sztuce, z której zapożycza różne pomysły i rozwiązania. Rozmnożone lalki Olimpie w walcu otwierającym II akt świadczą, iż wie, że ten sam kompozytor jest też autorem „Opowieści Hoffmanna”. Z kolei pojawienie się licznych sobowtórów Marilyn Monroe wokół łoża w duecie miłosnym z II aktu potwierdza, że reżyser oglądał „Tommyego”, film Kena Russella, a roznegliżowani marynarze niczym z „Amerykanina w Paryżu” przewijają się przez cały spektakl aż do finałowej apoteozy, ukształtowanej na podobieństwo musicali. Na koniec znajomość przedstawień Mariusza Trelińskiego daje znać o sobie w gruboziarnistych projekcjach w tle sceny, sugerujących reakcję mediów na zaistniałe skandale. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |