GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościParysów było trzech…
Strona 3 z 6
Monika Ledzion w pełni wiarygodnym czyni tytuł operetki, dodatkowo za sprawą swego mezzosopranu przydając postaci zmysłowej aury, zwłaszcza w arii Naprawdę, jestem niewinna z trzeciego aktu, choć jej głos niezbyt korzystnie brzmi w górnym rejestrze. Marta Abako jako sopran wydobywa zaś belcantową naturę zamykającego I akt concertata, stanowiącego pastisz tego rodzaju ustępów w operach włoskich. Z kolei arię z II aktu Rzeknij mi, Wenero, obydwie artystki wykonały z dużą kulturą, w żadnym momencie nie przerysowując manierycznym schodzeniem do rejestru piersiowego.
Janusz Ratajczak w charakterystycznej partii Menelausa wdzięcznie zapisał się w pamięci dobrze ustawionym głosem i swobodą w operowaniu nim. Poza tym artysta ten odznacza się znacznym wyczuciem scenicznym, gdyby tylko reżyser nie kazał mu wykonywać niewybrednych gagów w rodzaju tego z opadającymi spodniami. W ogóle razić może nadmierne ogrywanie w tym przedstawieniu zamroczenia poalkoholowego, dotykającego postacie, ale nie jest to szampański rausz jak przystało na utwór z Francji rodem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |