GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpowieść nowojorska
Strona 5 z 6
Mogłoby się wydawac, że ta opowieść wymaga drapieżności, a nawet drastyczności, gdyż nie jest budującą przypowieścią przeznaczoną dla pensjonarek i ministrantów. Ale po prawdzie sama muzyka nie uzasadnia większej śmiałości w tym względzie, pozostając doskonale nijaką, czy jakby to określił Robert Musil „bez właściwości”, choć napisana ręką wytrawnego rzemieślnika, który doskonale opanował swój warsztat. Swiadczy o tym chociażby scena ansamblu tytułowych aniołów pod koniec II aktu, kiedy przywołana zostaje katastrofa w Czarnobylu, a utrzymana w formie misternego kontrapunktu.
Twórczość muzyczną Eötvösa cechuje polistylistyczność, a więc odwołania do różnych technik oraz estetyk muzyki nowoczesnej. Niestety, prawie całkowicie pozbawiona jest pierwiastka dramatycznego. Operuje przede wszystkim instrumentalną barwą, wydobywaną z rozbudowanego składu orkiestrowego, w którym szczególnie ważną rolę odgrywa perkusja. Efekty te uzyskuje między innymi za sprawą rozszerzonej artykulacji, na przykład za pomocą smyczka z marimbofonu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |