opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

36 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Traviata” Verdiego w Opéra de Dijon

Nowa inscenizacja Traviaty Verdiego (przygotowana w koprodukcji z Festival d’Aix-en-Provence i Wiener Staatsoper) pokazana w Opéra de Dijon mogła zaskoczyć tradycyjnie nastawioną publiczność swą niekonwencjonalną formą, zerwaniem ze schematycznymi wzorcami i zburzeniem związanych z wystawianiem tej pozycji przyzwyczajeń. Należy się tylko z tego cieszyć, tym bardziej, że mamy tu do czynienia z wizją przemyślaną, spójną i nowatorską, szanującą kompozytora i jego dzieło oraz widza. Można nawet powiedzieć, że francuski reżyser Jean-François Sivadier odświeża formę teatru muzycznego nie uciekając się przy tym do szokujących i nieuprawnionych transpozycji, pseudo-psychologizujących wywodów czy eksponowania własnych obsesji, co niestety nie jest w teatrach operowych rzadkością.

Traviata,Dijon 3

Jego praca nad verdiowskim dziełem jest właściwie inteligentnym i zarazem pełnym pokory poszukiwaniem odpowiedzi na fundamentalne pytania dotyczące sztuki operowej. Zastanawia się on przede wszystkim nad tym jakie obrazy plastyczne byłyby w stanie nawiązać emocjonalny dialog z najgłębszymi i najbardziej intymnymi przeżyciami, jakie wywołuje w nas muzyka. Jakie powinny być działania operowego inscenizatora, aby nie osłabić w nas wywołanej przez muzykę siły oddziaływania na wyobraźnię? W jaki sposób uchronić tajemnicę partytury i spowodować, aby przetrwała ona także po zakończeniu spektaklu? Sivadier wyznaje, że buduje swój obraz z myślą o widzu, który jeszcze nie ma żadnych doświadczeń w zakresie odbioru sztuki lirycznej lub o widzu, który może być wprawdzie stałym bywalcem operowym, ale który jednocześnie zachował w sobie zdolność do odkrywania na nowo pozornie świetnie już znanych dzieł.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART