opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

87 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Martha Argerich – komplet nagrań w duecie z Gidonem Kremerem i Miszą Majskim!

Schumann w wydaniu Majskiego i Argerich jest przede wszystkim rozśpiewany. Na różne sposoby. Kantylena wiolonczeli jest na przykład rzewna w Adagio op. 70, podczas gdy w Allegro op. 70 kipi radością. Ponadto prezentowane interpretacje są dystyngowane i liryczne; więcej w nich słodyczy niż niepokoju czy burzliwej ekspresji (wyraźniejszej we wcześniejszym nagraniu). Jeśli chodzi o koncert, Majski buduje dramaturgię w oparciu o kontrasty w zakresie agogiki i dynamiki. Realizacja partii wiolonczeli odznacza się energią i wystudiowaną ekspresją. Nie podoba mi się brzmienie orkiestry, które jest według mnie skąpe i zbyt suche. Co więcej, odnoszę wrażenie, że owo wykonanie byłoby spójniejsze, gdyby na podium dyrygenckim stanął po prostu… dyrygent.

CD Argerich,Kremer,Majski,duety E

Argerich i Majski – nagrania koncertowe

Niedawno recenzowałem na łamach Muzyki21 DVD z ich występem z Lucerny, podczas którego prawykonali dedykowany im koncert podwójny na fortepian, wiolonczelę i orkiestrę Rodiona Szczedrina. Z kolei w tym boksie znajdziemy dwa krążki z nagraniami na żywo: z Kioto oraz Brukseli. Pierwszy koncert odbył się w listopadzie 2000 r., a drugi – w kwietniu 2003 r.

Do Japonii muzycy przyjechali ze swoim ulubionym programem, to znaczy z sonatami Chopina, Francka i Debussy’ego oraz z Introdukcją i Polonezem C-dur op. 3 Chopina. Tej płyty warto posłuchać głównie ze względu na wyśmienitą realizację partii fortepianu. Argerich jest elastyczna pod względem doboru tempa, zmyślnie buduje dramaturgię i czaruje pięknym, głębokim dźwiękiem. Tymczasem w grze Majskiego brakuje kreatywności, która pozwoliłaby mu nie tylko czerpać natchnienie z twórczego wykonania pianistki, ale też inspirować ją własnymi pomysłami. Wiolonczelista gra w sposób przewidywalny i bez zaangażowania emocjonalnego, które jest tu niezbędne.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART