opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

25 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Martha Argerich – komplet nagrań w duecie z Gidonem Kremerem i Miszą Majskim!

Argerich i Kremer – nagrania studyjne

Tandem ten zapisał się w dziejach fonografii na stałe. Osobowości obojga muzyków są tak wyraziste, że ich współpraca daje mieszankę wybuchową. Tak jest na przykład w przypadku sonat Ludwika van Beethovena, których interpretacja odbiega od przyjętych kanonów wykonawczych. Jest próbą pogodzenia ognia i wody na zasadzie przyciągania się przeciwieństw. Nagranie kompletu sonat odbywało się stopniowo; cztery płyty zostały zarejestrowane w innym czasie, w latach 1984-1994 [1], i w trzech różnych miejscach [2]. Poziom wykonania jest zadziwiająco spójny, a artyści tworzą jeden instrument wykonawczy; skrzypce i fortepian są traktowane równorzędnie.

CD Argerich,Kremer,Majski,duety B

Muzyków łączy śpiewność i lekkość frazowania, operowanie krystalicznym i jasnym dźwiękiem oraz poczucie humoru. Kreowany przez nich świat jest na swój sposób uporządkowany, a każdy motyw podlega w nim spojrzeniu całościowemu. Osią tego uniwersum, jego siłą wewnętrzną, nie jest jednak ład, ale bipolarność. Kameralistów dzieli różnica temperamentów. Argerich jest namiętna w sposób ludzki – naturalny i emocjonalny. Można wyczuć pewną dozę dzikości czy ekstrawertyzmu. W sonatach młodzieńczych jest dystyngowana, w Wiosennej – nieco przesłodzona, w Kreutzerowskiej zaś – porywcza. Kremer natomiast jest namiętny w sposób teatralny. Jego ekspresja jest delikatna, elegancka, introwertyczna i wystudiowana. Omawianym interpretacjom daleko w konsekwencji do patosu i romantycznych uniesień. W zamian otrzymujemy bardzo szczególny dialog, w którym radość płynąca z zabawy dźwiękiem harmonizuje ze skrzętnie budowanym napięciem dramaturgicznym.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART