opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 sierpień 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

31 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Martha Argerich – komplet nagrań w duecie z Gidonem Kremerem i Miszą Majskim!

Na pierwszy wspólny występ publiczny odważyli się dopiero w roku 1978. Koncert miał miejsce w Berlinie, dnia 17 kwietnia, czyli w siedemdziesiątą piątą rocznicę urodzin Gregora Piatigorskiego, który był profesorem Majskiego, a który zmarł dwa lata wcześniej. Na afiszu pojawiły się sonaty Johannesa Brahmsa, Klaudiusza Debussy’ego i Fryderyka Chopina, którego sonata była również w programie ich debiutu płytowego, zarejestrowanego w grudniu 1981 r. dla EMI. Oprócz niej, na krążku znalazła się między innymi Sonata skrzypcowa A-dur Cezara Francka w aranżacji na wiolonczelę i fortepian, która jest jednym z ulubionych utworów tego niezwykłego tandemu. Później przyszła kolej na album nagrany dla Philipsa, ze słynną interpretacją Sonaty na arpeggione i fortepian Franciszka Schuberta. Sesje nagraniowe odbyły się w styczniu 1984 r., a płyta jest dziś dostępna w boksie „Martha Argerich. The Collection 4. Complete Philips Recordings” (Decca, 2011 r.).

CD Argerich,Kremer,Majski,duety D

Jeśli chodzi o ich nagrania zrealizowane przez Deutsche Grammophon, najpierw była płyta bachowska z trzema sonatami na violę da gamba i instrument klawiszowy: BWV 1027, BWV 1028 i BWV 1029. Rejestracji dokonano w Monachium w marcu 1985 r. Muzycy grają na wiolonczeli i fortepianie. Współcześnie, w czasach popularności wykonawstwa historycznego, takie interpretacje mogą wydać się anachroniczne. Ten krążek świetnie się jednak broni. Argerich wykorzystuje możliwości brzmieniowe fortepianu. Urzeka nas ciepłym i jasnym dźwiękiem, lekkością artykulacji, starannym wykończeniem oraz pełnym elegancji toucher. Poza tym imponuje przejrzystością planów, perlistością tryli i powściągliwością (pomimo której i tak jest zalotna); nie epatuje emocjami i oszczędnie stosuje ozdobniki. Tworzy z Majskim jeden organizm wykonawczy. Oboje pojmują tę muzykę w podobny sposób i bawią się nią. Wiolonczelista gra nobliwie, ale dźwiękiem mało mięsistym. Czy to kwestia instrumentu? W każdym razie nie przeszkadza to w recepcji, bo na plan pierwszy wysuwa się wrażliwość artysty i finezyjność prowadzonej przez niego frazy. Będziemy się nią delektować na przykład w potoczyście wykonanym Vivace z Sonaty g-moll, w którym oba instrumenty zdają się flirtować niczym dwoje tańczących dworzan.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART