opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

124 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Madama Butterfly” wraca na scenę Opery Krakowskiej

Jest to wznowienie po czternastu latach ostatniej inscenizacji tej opery na krakowskiej scenie. Waldemar Zawodziński, reżyser i scenograf w jednej osobie, łączy nowoczesność dekoracji z japońską rodzajowością, stylizowaną na historyczne filmy samurajskie Akiry Kurosawy, a szczególnie Sobowtóra Ran w scenie zaślubin oraz oświadczyn księcia Yamadori, ucharakteryzowanego z kolei na upiora. Z tej okazji doszło do niezwykłego scenicznego spotkania.

 

Madama,Krakow 1

 

Wystąpił bowiem Arnold Rutkowski, śpiewający Pinkertona na premierze, oraz Iwona Socha, która tytułową rolę włączyła właśnie do swojego repertuaru. A więc duże doświadczenie w wykonywaniu partii idzie w parze z zupełnie nowym wyzwaniem wokalnym.

 

Madama,Krakow 2

 

Momentami wydawać się może, że muzyka ta powstawała z myślą o obojgu artystach, ponieważ tak naturalnie brzmi ona w ich ujęciu. Już samo wejście Cho-Cho-San Quanto cielo! Quanto mar! wywiera elektryzujące wrażenie. Postać spowita od stóp do głów w czerwoną tkaninę (kost. Maria Balcerek), spoza której rozlega się krystalicznie czysty głos płynący szeroką, śpiewną frazą, albowiem artystka posiadła rzadką dziś umiejętność śpiewu legato. Dzięki tym właściwościom znajdzie zgodne dopełnienie z tenorowym tembrem Arnolda Rutkowskiego w zamykającym pierwszy akt duecie miłosnym Viene la sera, kiedy kochankowie za sprawą urządzeń technicznych doświadczą uniesienia w dosłownym tego słowa znaczeniu.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART