opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 maj 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 23-313.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

42 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Madama Butterfly” wraca na scenę Opery Krakowskiej

Poza wspomnianym duetem, Pinkertonowi przypadają jeszcze dwa niewielkie ariosa w skrajnych aktach: Dovunque al mondo il yankee vagabondo oraz Addio fiorito asil, w których Arnold Rutkowski mógł szerzej zaprezentować swoje warunki wokalne, w tym swobodę techniczną w otwieraniu się głosu na górne tony. Ustępy te wtopione są jednak w sceny z konsulem Sharplessem.

 

Madama,Krakow 5

 

W przypadku drugiej obsady powinno było dojść do szczęśliwego zakończenia, skoro postaci i głosów parze bohaterów użyczali małżonkowie Agnieszka i Tomasz Kukowie, którzy po zakończonym przedstawieniu wracają prawdopodobnie razem do domu. Cho-Cho-San Agnieszki Kuk w pełni odpowiada wyobrażeniom o japońskiej subtelności.

 

Madama,Krakow 6

 

W swym śpiewie nie nadużywa bowiem skrajnych środków, a więc nie stosuje forsownej dynamiki, co nie znaczy braku bardziej dramatycznego zacięcia w zależności od sytuacji, na przykład we wzruszająco wykonanej arii pożegnalnej Tu, tu piccolo iddio!. Z kolei Pinkerton Tomasza Kuka, mimo słusznej postury, wokalnie pozostaje dość kruchy. W ten sposób znajduje wyraz jego słabość i chwiejność charakteru, niezdolność do wzięcia odpowiedzialności za swoje postępowanie. Ale w przypadku śpiewaka także konieczność dostosowania z natury dramatycznego tenoru do zdecydowanie lirycznego charakteru tej partii. A pomiędzy nimi konsul Sharpless i oddana służąca Suzuki. Zwłaszcza Monika Ledzion-Porczyńska w tej roli jest wyrazistą postacią sceniczną, imponującą nośnym, dobrze ustawionym głosem.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART