GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPrzedstawienie nie toczy się wartko, lecz kroczy dostojnie
Strona 1 z 6
Na odwrót niż w przypadku Kongresu Wiedeńskiego, o którym mówiono, że nie kroczy, lecz tańczy. W przedstawieniu Cyrulika sewilskiego w Operze Krakowskiej czas płynie nieśpiesznie, ale nie w faustowskim znaczeniu zachwytu. Rzecz faktycznie rozgrywa się, zgodnie z tytułem, w Sewilli, na co wskazują mauretańskie kolumny i arkady w pierwszym akcie czy majaczące w tle budowle z orientalnymi wieżyczkami w drugim.
Mieszcząca się w pierwszym akcie na parterze domu Bartola razura tytułowego cyrulika w zamierzeniu inscenizatora ożywiać ma akcję. O ile sprawdza się to jako efektowna, choć dosłowna ilustracja kawatyny Figara Largo al factotum, o tyle z czasem się opatruje i po prostu nuży, a nawet wręcz przeszkadza w dalszym śledzeniu wydarzeń. Zresztą atrakcji i pomysłów reżyserskich jest więcej. Na przykład ogrywania zażywania przez domowników tabaki i wynikającego z tego nieustannego kichania, znów przeciągniętego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |