GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwudziestolecie letnich festiwali Opery Krakowskiej
Strona 3 z 13
Należało też wyprowadzić akcję poza obręb samej sceny i, korzystając z okazji, rozegrać ją również w przestrzeni dziedzińca. Na przykład zmiana warty, a także uwolniony z więzienia Don José, wędrujący przemytnicy czy przemarsz toreadorów mogłyby nadchodzić przez wejścia na dziedziniec, na co pozwalało zastosowanie mikroportów.
Skądinąd niezbyt fortunnym rozwiązaniem okazało się zdjęcie przez Don Joségo w oberży kurtki, wskutek czego odsłonięty został przymocowany na lędźwiach nadajnik, a nie sądzę, żeby świadomą intencją inscenizatora było zniweczenie iluzji poprzez uczynienie widzialnymi technicznych kulisów przedstawienia.
Pozostała natomiast dość sztampowa reżyseria, a właściwie jej brak w przypadku chaotycznego ruchu scenicznego w osobach bezładnie kręcących się po scenie i obłapiających chórzystów, niezależnie od tego, czy w danym momencie udają przechodniów, żołnierzy lub przemytników. Pojawiają się ponadto sytuacyjne niekonsekwencje. W rozegranej walce na noże Don Joségo i Escamilla to ten pierwszy pada, ale toreador dziękuje przybywającej z odsieczą Carmen za uratowanie życia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |