GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwudziestolecie letnich festiwali Opery Krakowskiej
Strona 13 z 13
Koloratury nie są najmocniejszą stroną sztuki wokalnej Anny Wolfinger, za to czynią wrażenie te ustępy, w których dochodzi do głosu kultura śpiewu jak duettino Tornami a dir che m'ami z Ernestem w ostatnim akcie, poprzedzony serenadą Com'è gentil la notte a mezzo april!, wykonaną lekkim głosem przez Andrzeja Lamperta. Udany epizod zaliczył też Krzysztof Dekański w partii Notariusza.
Orkiestra znacznie udoskonaliła swą grę od czasów grudniowej premiery, z wybornie strojącymi w uwerturze waltorniami. Satysfakcji słuchaczowi dostarczały także instrumentalne sola: wiolonczeli w tejże oraz trąbki w romancy Ernesta w pierwszym akcie. Cabalettę Aspetta, aspetta, cara sposina błyskotliwego duetu Cheti, cheti immantinente Malatesty i tytułowego bohatera (Grzegorz Szostak) reżyser każe bisować, by można było dokonać gruntownej zmiany dekoracji przed nokturnowym aktem końcowym, kiedy wyjaśniają się wszystkie intrygi i wynikające z nich nieporozumienia. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |