GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwudziestolecie letnich festiwali Opery Krakowskiej
Strona 6 z 13
Również od strony muzycznej wszystko wskazuje na to, że faktycznie sądzona mu była Micaëla, albowiem oboje reprezentują liryczne odmiany głosów wysokich, a także pokrewny charakter posiadają ich arie typu da capo. Z dużym też wyczuciem i wrażliwością wykonany został przez oboje artystów ich duet Ma mère, je la vois! w pierwszym akcie. Z drugiej strony symetryczną względem siebie parę tworzą Carmen i Escamillo, śpiewający głosami średnimi. Takimi też są ich główne numery: Habanera i Kuplety, w których refrenach towarzyszy im chór. Typ barytonu Adama Szerszenia nie w pełni odpowiada potrzebom partii Escamilla, wymagającej raczej głosu we francuskiej terminologii określanego jako basse noble, a w polskiej mianem bas-barytonu.
A więc niższego i o nieco szerszym wolumenie. Na wyróżnienie zasłużył również Dźmitry Procharau za solo w Tańcu cygańskim na początku drugiego aktu, w którym wystąpił z kusząco odsłoniętym torsem. Na koniec nie rozumiem natomiast, dlaczego w stosunku do wersji repertuarowej zrezygnowano z wprowadzenia w finale zagranicznych turystów, będących przypadkowymi świadkami dramatu, a więc zabójstwa Carmen przez Don Joségo? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |