GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwudziestolecie letnich festiwali Opery Krakowskiej
Strona 11 z 13
Nic też nie uzasadniało obsadzenia Magdaleny Barylak w roli Cześnikowej, przeznaczonej na głos mezzosopranowy, a więc wsparty niskim rejestrem piersiowym, przy czym w górze skali dawał się we znaki nadmiar wibrata. Za to przyzwoicie zabrzmiała dumka Jadwigi w wykonaniu Agnieszki Cząstki na początku drugiego aktu.
Głos Doroty Wójcik okazał się za ciężki jak na potrzeby partii Hanny, w której preferowana jest lżejsza odmiana sopranu. Stąd koloraturowe ozdobniki w menuetowym duettino z Damazym, a także w scenie wróżb pozbawione były niewymuszonej potoczystości. Całkiem poprawnie wypadła natomiast polonezowa aria Miecznika w ujęciu Adama Szerszenia. W concertato zamykającym ten akt głosy śpiewaków nie stworzyły zgodnie współbrzmiącego pod względem barwy ansamblu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |