GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwudziestolecie letnich festiwali Opery Krakowskiej
Strona 12 z 13
O wiele lepsze wrażenia pozostawiła druga część, złożona z aktów trzeciego i czwartego. Znaczną dozą błyskotliwości odznaczała się zaśpiewana przez Wołodymyra Pankiva aria Skołuby Ten zegar stary, jak i jego komiczne duettino z Maciejem, w której to roli wystąpił Michał Kutnik. Bez zarzutu wykonana została też słynna aria Stefana „z kurantem”, a także tercet tegoż ze Zbigniewem i Damazym, wieńczący przedostatni akt.
W związku z opisaną wyżej charakterystyką głosu Doroty Wójcik aria Hanny pojawiła się w mocno okrojonej postaci, albowiem jej integralna wersja wymaga wyjątkowej wirtuozerii koloraturowej. W sumie dominującym przeświadczeniem wyniesionym z tego spektaklu był deficyt umiejętności wykonawczych, pozwalających sprostać zapewnieniu ciągłości w zakresie tradycji ról kontuszowych.
Za to przedstawienie „Don Pasquale” stało na wyrównanym, profesjonalnym poziomie, acz nie wykraczało poza poprawność i wyczuwało się w głosach śpiewaków zmęczenie dobiegającym końca sezonem. Nawet baryton Mariusza Godlewskiego pozbawiony był tego blasku, co zazwyczaj. Za to podziwiać można było gospodarowanie siłami tak, by je odpowiednio rozłożyć i starczyły na całe przedstawienie. Pod względem aktorskim rola Malatesty jest wystudiowana w najdrobniejszych detalach: poruszeniu powieką, skrzywieniu ust, ruchu dłoni, które wystarczają, by przyciągnąć uwagę widza. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |